Skoro natknąłeś się na ten artykuł, na pewno interesuje cię temat pozycjonowania stron internetowych. Być może gdzieś się na niego natknąłeś i przekonałeś się, że jeśli nie zastosujesz samodzielnie tego najważniejszego w sieci narzędzia marketingowego, nigdy nie uda ci się dojść do takiego szczytu popularności, jakim teraz mogą się pochwalić największe serwisy. Możliwe, że nawet dowiedziałeś się już mniej więcej, jak wygląda pozycjonowanie stron seo i jak je przeprowadzać, ale nigdy nie zajmiesz się tą promocją witryny porządnie, jeśli nie dostrzeżesz płynących z tego korzyści. W tym tekście skupimy się w stu procentach na omówieniu głównych i najważniejszych zalet pozycjonowania. Jeżeli tylko je poznasz, będziesz chciał od razu zacząć do nich dążyć, a to stanie się dla ciebie najlepszą motywacją do wykorzystania wszystkich zasobów pozycjonowania.
Korzyść nr 1 to poprawia widoczności strony internetowej. Za sprawą pozycjonowania możesz zauważyć wyraźny wzrost widoczności twojego portalu w popularnych wyszukiwarkach. Niby pozycjonujesz się na konkretne słowa kluczowe i niby zależy ci na tym, by to podczas wpisania ich do wyszukiwarki internetowej użytkownik mógł od razu znaleźć twój portal, ale efektem ubocznym jest poprawa widoczności także dla innych fraz, których sam mogłeś nawet nie wybrać. Wszystkie działania realizowane w obrębie pozycjonowania gwarantują ci wyższe pozycje w wynikach organicznych. To od ciebie zależy, na jakie frazy główne chcesz się promować, ale zupełnie przy okazji popularyzujesz się również na związane z nimi hasła.
Pozycjonowanie stron seo tylko w teorii łączy się jedynie z wyszukiwarką Google. Oczywiście przeprowadzając takie działania, myślisz w pierwszej kolejności o tym, by Internauci mogli łatwo cię odszukać w wynikach wyszukiwarek, jednakże po pewnym czasie dostrzegasz zwiększającą się liczbę wyświetleń strony, które nie są generowane wyłącznie przez Google. Jest to tak naprawdę najważniejsza korzyść wynikająca z pozycjonowania. Promując się w wyszukiwarkach, docierasz do szerokiego grona Internautów. Sam możesz też mniej więcej ustalić grupę odbiorców, wśród których chcesz się popularyzować, by móc pokazać swoją firmę osobom, które byłyby realnie zainteresowane jej zawartością.
Pozycjonowanie stron daje ci wręcz nieograniczone możliwości. Sam ustalasz, w jaki sposób chcesz się promować. Możesz to zrobić z pomocą wyłącznie kilku słów kluczowych albo zastosować tzw. długi ogon, czyli wygenerować dla portalu całą listę odpowiadających jej tematycznie fraz. Pamiętaj, że ludziom różne rzeczy przychodzą do głowy. Nie każdy szuka w sklepach internetowych obuwia na hasło „buty zimowe” czy „buty jesiennie”. Jeżeli klient jest zainteresowany zakupem produktu wykonane ze skóry naturalnej, najprawdopodobniej wpisze do wyszukiwarki hasło „buty ze skóry naturalne” albo „jesienne buty skórzane”. Kombinuj więc z różnymi połączeniami, starając się wczuć się w rolę potencjalnego klienta. Zaplanuj pozycjonowanie stron seo i postępuj zgodnie z wyznaczonym planem działania.